keting...w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych
Pozycjonowanie na własną rękę
Czy można samemu zająć się pozycjonowaniem? Oczywiście, że tak. Jednak trzeba się uzbroić w cierpliwość i dużo wolnego czasu, aby pogłębiać swoją wiedzę na ten temat- inaczej, zamiast pomóc swojej stronie w osiągnięciu lepszych pozycji, możemy zaszkodzić i to nieodwracalnie.
Trzeba więc zadać sobie pytanie czy warto? Potencjalne straty mogą kilkukrotnie przewyższyć koszty zatrudnienia eksperta SEO lub wykupieniu pozycjonowania. Z całą pewnością jeżeli narzekasz na nadmiar wolnego czasu możesz poczytać, kupić książę albo pójść na kurs ? im więcej będziesz wiedział na ten temat tym łatwiej zweryfikujesz firmę, której chciałbyś powierzyć swoją stronę.
Wyniki w wyszukiwarce, reklamy
Każdy pozycjoner ma swoje sposoby na wypromowanie strony w wyszukiwarce. Jednak wyniki organiczne to jedno, są jeszcze reklamy. AdWords, bo tak nazywają się reklamy w Google, wyświetlają się nad wynikami organicznymi i w kolumnie po prawej.
Od tego jakie ustalimy stawki będzie zależało jak wysoko nasza reklama się tam znajdzie. Firmy często łączą pozycjonowanie i reklamy, aby osiągnąć szybki i trwały rezultat w postaci zwiększenia ruchu na stronie klienta. Tak samo istotne są media społecznościowe i inne działania strony w sieci: blogi, katalogi i lokalne ogłoszenia z linkami do strony.